Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Friday, October 14, 2011

Pemain boling meninggal dunia akibat serangan jantung


Arena sukan tanah air semalam digemparkan dengan kematian mengejut seorang pemain boling muda berbakat, Khoo Beng Khai, 20, dipercayai serangan jantung.

Pemain skuad pelapis kebangsaan kelahiran Pulau Pinang itu dikatakan rebah dan tidak sedar diri sebaik tiba di tempat letak kereta asrama Casa 1, Majlis Sukan Negara (MSN), Bukit Jalil di sini kira-kira pukul 11 malam.

Dia dikejarkan ke Hospital Serdang sebelum disahkan meninggal dunia pada pukul 1 pagi.

Pemergian Beng Khai merupakan satu kehilangan besar kepada sukan boling negara di saat dia sedang mempamerkan peningkatan mendadak dan membuktikan keupayaannya untuk diserap ke dalam skuad elit dalam setahun dua lagi.

Mendiang menikmati musim terbaik kariernya tahun lalu apabila menjadi anggota yang menjuarai acara berpasukan Kejohanan Remaja Asia sebelum meneruskan kecemerlangannya muncul juara Kejohanan Milo Remaja All-Stars pada Disember.

Terbaru pada Mei lalu, dia juga mengungguli kategori remaja Terbuka Malaysia.

Ketua jurulatih, Holloway Cheah berkata, dia melihat Beng Khai sebagai pemain sangat berpotensi yang berada dalam perancangan skuad elit tahun 2013.

"Beng Khai tidak pernah mengeluh, sentiasa bersungguh-sungguh dan rajin ketika latihan. Dia juga budak yang berhemah dan tidak mempunyai sebarang masalah disiplin.

"Mengetahui dia perlu menampung perbelanjaan dirinya, dia sanggup mengambil kerja sambilan, namun dia pandai membahagi masa dan prestasinya tidak pernah terjejas," kata Holloway.

Sementara itu, tinjauan Utusan Malaysia dalam akaun Facebook miliknya mendapati ia dipenuhi ucapan takziah daripada teman seperjuangan, sahabat handai dan peminat-peminat boling negara.

Antara mereka yang paling terjejas dengan berita mengejut itu pastinya pemain yang sedang menjalani persiapan menghadapi Sukan SEA, Aaron Kong yang merupakan sahabat karibnya.

"Anda bagaikan adik saya. Kita berdua telah banyak menikmati pengalaman manis. Kamu sentiasa berada dalam hati saya, bersemadilah dengan aman sahabat yang dikasih," tulisnya dalam Facebook sambil menukar gambar profil yang memaparkan gambar rakan senegerinya itu.

Seorang lagi pemain boling negara, Siti Shazwani Ahmad Suhaimi terkenang bagaimana Beng Khai pernah memberikan motivasi kepadanya sehingga dia menjadi juara wanita Kejohanan Milo Remaja All-Stars tahun lalu.

"Saya ingat lagi pada masa itu dia baru menjuarai kategori lelaki dan sejurus itu dia datang kepada saya dan memberitahu 'pastikan kamu juga jadi juara dan melengkapkan kejuaraan berganda untuk Malaysia'.

"Saya seolah-olah tidak percaya dia sudah pergi, dia tidak kesampaian mempertahankan kejuaraan tahun ini," kata Siti kepada Utusan Malaysia semalam

~ http://bajonzjambul.blogspot.com ~
~ http://bajonzphoto.blogspot.com ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...