Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Tuesday, January 3, 2012

Lazatnya Manggis dan Rambutan

Terliur tengok manggis ni

Musim buah manggis dan rambutan datang lagi. Kali ni buah manggis memang menjadi kat kampung aku. lebih 7 pokok semuanya berbuah subur dan masak ranumnya.

bapak aku yang rajin mengait buah

Buah manggis ni memang aku tunggu lama.. berbanding buah rambutan, aku tak berani nak makan banyak2.. takut sakit tekak dan batuk. Minggu baru ni ada balik kampung - banyakla buah manggis aku bawak balik.. puas makan sampai kenyang.. sekarang kat pasaran harga manggis masih murah - yela dah musimnya sekilo adalah rm3-Rm4..

pakar memanjat pokok manggis. kena panjat yang atas2 tu hitam2

Memang layan makan manggis, tak muak langsung laaa.. kalo dapat yg comel comel tu takde biji pergh sedap sangat... Jangan lupa makan buah-buhan tempatan - sangat sedap :)

Cucu2 atok nolong mengutip manggis

Rambutan rambutan...

~ http://bajonzjambul.blogspot.com ~
~ http://bajonzphoto.blogspot.com ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...