Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Friday, January 13, 2012

Konsert Awie dan Ella Disabotaj


Pelakon, Hans Isaac berasa terkilan apabila ada pihak cuba mensabotaj konsert Awie dan Ella, Raja dan Ratu Malaysia anjurannya di bawah produksi Tall Order Productions (TOP) dengan menempah jumlah tiket yang banyak, tetapi tidak membuat tuntutan sehingga menyebabkan kerugian.

Hans berkata, pihaknya mengesan terdapat individu sengaja menempah sebanyak 100 hingga 200 tiket konsert agar orang luar akan menganggap tiket sudah habis dijual.

"Setakat ini kami cuba mengesan siapa yang berbuat demikian. Ini kerana sebelum ini, terdapat projek terbitan kami juga disabotaj.

"Apabila keadaan sebegini berlaku, ia akan mengganggu penjualan tiket kerana orang ramai akan ingat tiket dah 'sold out'.


"Buat masa ini, saya tidak mahu menuduh sesiapa lagi kerana ia masih di dalam siasatan dan saya pun tak boleh nak pastikan siapa yang sanggup berbuat begitu," katanya yang ditemui selepas konsert tersebut di Istana Budaya, di sini, Khamis.

Tambah Hans, dia berharap, orang ramai tidak menganggap tiket konsert tersebut sudah habis dijual sebaliknya memberi jaminan, penonton tidak akan berasa rugi dengan nyanyian hebat Awie dan Ella.

Bagaimanapun, mengenai konsert tersebut, Hans berpuas hati dengan respons penonton yang begitu seronok dan berpuas hati dengan persembahan dua penyanyi rock itu.

"Nampaknya, percaturan saya menggandingkan Awie dan Ella dalam sebuah konsert ternyata berhasil. Masing-masing mempunyai kekuatan sendiri," katanya.


Konsert Raja dan Ratu Malaysia yang diadakan selama empat hari itu bermula pada 12 Januari 2012. Dalam konsert itu sebanyak enam persembahan akan diadakan oleh mereka.

Sementara itu, konsert dimulakan dengan nyanyian duet lagu Baldu Biru diikuti dengan persembahan bergilir oleh kedua penyanyi berkenaan yang antaranya ialah 1570, Teruja, Funky Monyet, Ala Amerika, dan Dua Insan.

Bukan sahaja persembahan Awie dan Ella yang menarik perhatian ramai, bahkan pentas yang berkonsepkan 'ala futuristik' turut membuatkan penonton terpesona dengan rekaannya yang sederhana tetapi menarik.

Pentas dewan Panggung Sari terus berubah menjadi pentas rock apabila masing-masing lincah beraksi lebih-lebih lagi dengan persembahan gaya manja Ella dan lawak spontan Awie, membuatkan kedua-dua mereka nampak bersahaja.

Ternyata para penonton begitu terhibur dengan persembahan mereka sehinggakan ada yang berdiri dan menari di tepi tempat duduk mereka.

Selain itu, antara lagu-lagu hit yang dibawakan sepanjang dua jam konsert berlangsung ialah Seribu Tahun, Malam Ini, Menyanyi Lalala, Tingal Satu Peluru, Layar Impian, Tragedi Oktober, Permata Biru dan Bernafas Dalam Lumpur.

Pemuzik, Edrie Hashim mengetuai persembahan pada malam itu di samping Ujang Exists (drum), Ujang (gitar), Fly (bass), Amir Feerza (percussion), Kudin dan Jason Voo (keyboard).

Tiket untuk Raja dan Ratu Rock Malaysia telah pun mula dijual pada 14 Disember dengan harga dari RM40 hingga RM450 dan tempahan tiket boleh dibuat melalui www.TICKET2U.BIZ atau boleh menghubungi 03-4147 8600

~ http://bajonzjambul.blogspot.com ~
~ http://bajonzphoto.blogspot.com ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...