Pakej Fotografi Bajonz Jambul Cool Ice cream

Followers

Tuesday, July 10, 2012

Park Ji-Sung Sah Sertai QPR



Pemain tengah Korea Selatan, Park Ji-sung telah menyertai Queens Park Rangers (QPR) untuk Liga Perdana, mencabar Manchester United dengan kontrak dua tahun, menurut kelab di barat London, Isnin.
"Ini adalah satu rampasan sebenar untuk QPR," kata pengurusnya Mark Hughes, yang juga seorang bekas pemain Manchester United dalam laman web kelab (www.qpr.co.uk).
Kelab itu tidak mendedahkan bayaran kepada pemain berusia 31 tahun itu yang berkata beliau berharap untuk membantu kelab itu mencapai satu tahap baru.
Tetapi laporan media berkata perjanjian itu boleh mencecah nilai 5.0 juta pound($7.75 juta).
Park, yang membuat lebih 200 penampilan dengan United sejak menyertai PSV Eindhoven pada tahun 2005, mempunyai reputasi sebagai pemain berbakat besar yang mampu memecahkan serangan pihak lawan dan membuat hantaran kepada rakan sepasukan untuk melakukan serangan.
Beliau adalah pemain Asia pertama yang bersaing dalam final Liga Juara-Juara pada tahun 2009, dan memenangi empat gelaran dalam Liga Perdana Inggeris ketika bersama United.
Sebagai bekas ketua pasukan negaranya, beliau telah membuat 100 penampilan untuk Korea Selatan di antara tahun 2000 dan 2011.
"Rekod beliau menceritakan tentang kehebatannya," kata Hughes.
"Beliau telah menjadi pemain hebat untuk Manchester United dan memainkan peranan besar dalam kejayaan mereka pada tahun-tahun kebelakangan ini.
"Dia sentiasa dipilih untuk perlawanan besar kerana mereka boleh bergantung kepadanya dan kita melihat semua kualiti ini."
Pengerusi QPR dari Malaysia Tony Fernandes, dan juga syarikat penerbangan AirAsia melihat Korea Selatan sebagai pasaran yang semakin meningkat sambil berkata beliau dan Hughes telah bekerja keras untuk menjadikan perjanjian ini menjadi kenyataan.
"Saya inginkan mimpi menjadi kenyataan," katanya.
"Apa yang bermula sebagai idea yang kecil kini menjadi satu realiti dan ia menunjukkan bahawa orang ramai sudah mula menilai kita."
Park pemain United kedua yang berpindah ke QPR bulan ini selepas pemain pertahanan muda Fabio Da Silva yang menyertai perjanjian untuk musim yang panjang.
Fabio, yang boleh bermain di pertahanan atau di bahagian tengah, telah bermain sebanyak 53 kali untuk United, tetapi jarang menjadi pilihan pertama.
Fernandes memberitahu Reuters pada hujung minggu bahawa QPR boleh menandatangani tiga atau empat lagi pemain sebelum permulaan musim Liga Perdana Inggeris selain daripada nama-nama yang telah diumumkan.

~ http://bajonzjambul.blogspot.com ~
~ http://bajonzphoto.blogspot.com ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...