Pakej Fotografi Bajonz Jambul Cool Ice cream

Followers

Wednesday, August 24, 2011

Symbian Anna OS Baru Nokia, Jom Upgrade

Aku baru sahaja upgrade aku punya N8 yang menggunakan OS Symbian 3 kepada Symbian Anna. Dengan menggunakan Nokia Ovi Suite, dengan mudah aku download dan upgrade kepada Symbian Anna. Tiada masalah atau error semasa prosess upgrade. Jadi sesiapa ada Nokia N8 tu boleh cuba upgrade kepada Symbian Anna. Kepada pengguna Nokia C7, C6-01 dan E7 juga boleh upgrade.
Symbian Anna merupakan versi upgrade dari sistem operasi Symbian layar sentuh sebelumnya, iaitu Symbian^3. Symbian^3 sendiri merupakan versi upgrade dari sistem operasi Symbian layar sentuh sebelumnya, yang dinamakan Symbian S60 5th Edition.



Berikut adalah beberapa kelebihan yang ada pada Symbian Anna.

- Ikon menu tampil dalam design baru, yang dibawa bersama dengan kehadiran pilihan theme baru. Ikon menu ini akan tampil dengan bentuk agak membulat.

- Penggunaan input text yang lebih mudah. Tampilan qwerty keyboard virtual bisa dimunculkan dalam posisi portrait (vertikal). Selain itu qwerty keyboard virtual juga dimunculkan di menu manapun yang memerlukan input text.

- Segala hal yang berhubungan dengan web application atau web brwoser akan ditingkatkan kemudahan penggunaannya. Termasuk tampilan user interface yang lebih fresh dan intuitif. Serta kemampuan menampilkan website lebih cepat.

- Kemudahan penggunaan Gallery juga dipertingkatkan

- Ovi Maps dihadirkan versi terbaru iaitu v3.6. Kemampuannya juga dipertingkatkan. Terutama dalam pencarian (Search) yang lebih pintar.

-Peningkatan pada Ovi Store. Terutama dalam Search, sehingga lebih mudah dan cepat mencari aplikasi.

-Sosial Networking juga disempurnakan. Dapat melihat update status langsung di Contact/Phonebook, melakukan retweet dan melihat Follower di Twitter, mengupload gambar/foto dengan ukuran resolusi lebih besar dan menambahkan caption pada gambar.

- Peningkatan fungsi Office. Termasuk peningkatan pada Microsoft Exchange, di mana enkripsi data akan ditingkatkan kemampuannya.

- Setiap Handphone yang menggunakan Symbian Anna juga akan diinstall dengan Microsott Communicator Mobile, iaitu untuk chatting dengan rakan-rakan di dalam jaringan intranet yang sama.

- Symbian Anna juga membawa upgrade untuk pembuat aplikasi. Di mana dengan menghadirkan API (code program) yang baru yang membuat pembuat aplikasi lebih mudah membuat aplikasi untuk Symbian Anna.

Jadi kini setiap handphone layar sentuh Nokia terbaru, akan menggunakan Symbian Anna. Namun untuk handphone layar sentuh Nokia sebelumnya (OS Symbian^3) akan disediakan versi upgrade ke Symbian Anna. Antara Model Nokia yang sudah menggunakan Symbian Anna iaitu Nokia E6 dan Nokia X7.




~ http://bajonzjambul.blogspot.com ~
~ http://bajonzphoto.blogspot.com ~

Google: Kelebihan Symbian Anna, kebaikkan Symbian Anna, cara upgrade Symbian Anna, download Symbian Anna, kelemahan Symbian Anna, nokia Symbian Anna, nokia versi os Symbian Anna, latest Symbian Anna, cara download Symbian Anna, cara guna Symbian Anna, how to upgrade Symbian Anna

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...