Pakej Fotografi Bajonz Jambul Cool Ice cream

Followers

Friday, March 2, 2012

Tol Lebuhraya Cheras-Kajang Mansuh


Yehooo... Jimat-jimat... jimat RM1.90 dua hala..

Datuk Seri Najib Tun Razak pada Khamis mengumumkan pemansuhan bayaran tol RM1 menghala ke Kuala Lumpur di Plaza Tol Batu 9 dan bayaran 90 sen di Plaza Tol Batu 11 menghala ke Kajang, berkuatkuasa tengah malam ini.

Perdana Menteri berkata, keputusan kerajaan itu akan mengurangkan beban pengguna yang kerap menggunakan Lebuh Raya Cheras-Kajang sebanyak 50 peratus, atau pengurangan bayaran tol daripada RM3.80 kepada RM1.90 untuk dua hala.

"Ini adalah usaha dan perjuangan kerajaan Barisan Nasional sejak 2009 lagi dan hari ini kerajaan jadikan kenyataan," katanya pada majlis pecah tanah projek Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (SRJK) Cina Bandar Sungai Long di sini.

Perdana Menteri berkata ia juga adalah merupakan janji yang pernah diungkapkan pada 21 Ogos 2011 supaya Jabatan Kerja Raya (JKR) mengkaji kadar tol di lebuh raya itu untuk meringankan beban pengguna.

Beliau berkata, sekarang terbukti kerajaan Barisan Nasional (BN) bukanlah kerajaan yang sekadar memberi janji kosong, termasuklah pembangunan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (Cina) di Hulu Langat yang keperluan sekolah itu disuarakan pada lawatan beliau ke kawasan itu tahun lepas.



~ http://bajonzjambul.blogspot.com ~
~ http://bajonzphoto.blogspot.com ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...