Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Wednesday, May 18, 2011

Sungai Tekala

Cuti Hari Wesak baru2 ni aku meluangkan masa bersama keluarga di sungai tekala.

Pada awalnya nampak cuaca sangat cerah.. lepas jejak je kat sg tekala, hujan pun mulai turun. tapi nasib baik xde laa lebat sgt.. kalo lebat sgt kempunan anak aku nak mandi kat sungai, beria2 nk mandi tu..

sekali aku masuk dalam air... Grrrrr... Sejuk oooo

Sungai Tekala

Informasi Sungai Tekala:

- Jaraknya dari Semenyih ialah 16 kilometer dan 23 km dari bandar Kajang. Dari Kuala Lumpur 48 km atau 45 minit dengan berkereta
- Keluasan kawasannya lebih dua setengah ekar dan terdapat tujuh tingkat air terjun dari bawah sampai ke puncaknya. Selain air terjun Sungai Tekala, terdapat tiga lagi kawasan rekreasi berhampiran iaitu :

Kolam Air Panas Sungai Lalang
Air Terjun Sungai Gabai
Air Terjun Sungai Batangsi.


Sungai Tekala

Sungai Tekala

Sungai Tekala

Sungai Tekala

~ Bajonz ~
~ Photo ~


google: sungai tekala, lokasi sungai tekala, gambar sungai tekala, pusat riadah sungai tekala, map ke sungai tekala, foto sunga tekala, informasi sungai tekala

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...