Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Monday, February 7, 2011

Sabtu dan Ahad lepas Jem Teruk!!!

Sempena cuti yang panjang termasuk sambutan Tahun Baru Cina, lebuh raya PLUS sesak teruk menghala ke arah Kuala Lumpur. Orang ramai berpusu-pusu balik ke KL setelah lama bercuti raya, termasuk yang menghadiri kenduri kahwin.

Kebetulan aku berada di Ipoh untuk menghadiri perkahwinan adik ipar aku. Kesesakkan ni dapat aku rasakan bila bertolak dari KL ke Ipoh pada jumaat lepas. tapi takda laa teruk sangat utk menghala ke arah utara masa tu.

Majlis perkahwinan adik ipar aku diadakan pada hari Sabtu. So mcm biasa lepas kenduri ramai yang nak balik ke KL termasuk sedara mara wife aku. Semasa kenduri berlansung pun aku dh dengar kabar berita yang highway PLUS tengah sesak menghala KL. Kesian kat sedara mara ni yg terpaksa balik kerana ada urusan lain menempuh juga kesesakkan tu. Akibatnya drpd perjalanan biasa lebih kurang 3-4jam ipoh KL menjadi 6-7jam.. Tak dapat aku bayangkan betapa sesaknya kat highway tu..

Bukan tu sahaja perkhidmatan Bas pun menjadi lewat. Mak saudara wife aku sepatutnya naik bas ke alor setar jam 7 ptg, tapi akhirnya bas sampai hampir jam 12 malam di stesen bas. Bas tu kantoi kat dalam jem daripada penang ke ipoh... yela yg menghala ke KL pun sesak, akibatnya sampai ke belah utara atas sana pun terima tempias nya...

Nasib baik aku dh rancang perjalanan untuk balik ke KL sesudah Subuh Ahad tu. Kereta pun banyak juga tapi takde laa sesak sgt pagi tu... kul 7am keluar akhirnya 930am sampai dh rumah.. - laju gak aku bawak.. hehehe...

Pagi ni aku ada dengar kat Radio HOT FM, ada juga yang masih tak sampai lagi ke destinasi. Ada seorg pendengar yang bertolak dari Kelantan jam 3ptg semlm - sehingga pagi tadi lebih kurang jam 8am masih belum sampai KL.. memang jem teruk tu!!!.. kalo aku memang patah balik umah.. hehehe

So pengajaran dari sini - Rancang perjalanan anda semua. Kalo PLUS ada buat jadual perjalanan tu elok ikut jadual tu. nanti takda laaa semua bertembung nak balik KL. Takpun bercuti tempat yg dekat2 je, lagi elok tengok DVD\TV kat rumah semasa cuti perayaan.. hehehe..

Tahniah kepada adik Ipar aku yang telah melangsungkan perkahwinan bersama pasangannya... Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat... Selamat Pengantin Baru. Boleh tengok kat sini hanya kisah diorg menjelang persiapan perkahwinan..

AL1

~ Bajonz ~
~ Photo ~

1 comment:

  1. ermm memang jem teruk betul semalam. bayangkan dr melaka ke bangi amik masa 5 jam.. uiskk

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...